Markalar Mobil Ekosistemde Büyümeyi Nasıl Sağlayabilir?

Türkiye'deki dijitale geçiş trendi bütün hızıyla devam ediyor ve mobil ekosisteme öncelik veren start-up'ların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor

Türkiye'deki dijitale geçiş trendi bütün hızıyla devam ediyor ve mobil ekosisteme öncelik veren start-up’ların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Geleneksel ve köklü markalar da tüketicilere ulaşabilecekleri ve rekabetçi kalabilecekleri bir kanal olarak mobile yöneliyor.

Bu durumda, dijital bir öncelik haline gelmeye devam ettikçe Türk markaları mobil hizmetlerini nasıl ölçeklendirebilir?

Yeni kullanıcılar edinme

Yeni müşteriler edinmek her zaman zordur ve bu nedenle sağlam bir müşteri kazanma stratejisine sahip olmak ilk adım olmalıdır. Facebook, Instagram, Snapchat veya TikTok gibi sosyal medya platformlarında reklamlar yayınlamak, yeni ve mevcut müşterilere ulaşmak ve işinizi ölçeklendirmek için harika bir yol olabilir.

Gösterim başına maliyet ve işlem başına maliyet gibi ölçümler net bilgiler sunarak işletmelerin kaynaklarını nereye yatıracakları konusunda bilinçli kararlar almalarına yardımcı olabilir. Gösterim başına maliyet, içeriğinizin kitleniz tarafından görüntülenme sayısına parasal bir değer koymanıza olanak sağlar. İşlem başına maliyet ise, indirme, satın alma veya kayıt olma gibi içeriğinizi görmenin doğrudan bir sonucu olarak gerçekleştirilen işlemlere parasal değer verilmesine olanak tanır. 

Gösterim başına maliyet, özellikle televizyon ve dış mekan reklamcılığı gibi geleneksel pazarlama kanallarına kıyasla nispeten düşük maliyetlidir. İşlem başına maliyet kampanyaları da nispeten düşük risklidir, çünkü reklam platformuna ödeme yalnızca sizin tarafınızdan tanımlanan belirli ve anlamlı bir eylem gerçekleştiğinde yapılır.

Sahip olduğunuz kanallardan en iyi şekilde yararlanın

Uygulamanız için yeni kullanıcılar edinmenin en uygun maliyetli yollarından biri, halihazırda sahip olunan sosyal medya veya e-posta listeleri gibi kanalları potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için kullanmaktır. Bu kanallar, ilgi çekici ve kişiselleştirilmiş içerik gönderimi yaparak kullanıcıları uygulamanızı indirmeye teşvik etmek için kullanılabilir. Bu içerikler, bir indirim, ücretsiz deneme veya uygulamaya özgü yeni bir ürün özelliği sunma gibi şeyler olabilir. Bir kullanıcı içeriğe tıkladığında, uygulama cihazlarında yüklüyse doğrudan uygulamaya, değilse ilgili uygulama mağazasına yönlendirilir. En önemlisi, kullanıcı uygulamayı açtığında ana sayfadan kendileri gezinmek zorunda kalmadan, doğrudanbaşlangıçta ilgilendikleri içeriğe, örneğin indirim sayfasına yönlendirilecektir. Bu küçük ama önemli dokunuş genel müşteri deneyimi üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir ve kullanıcıların reklamı ilk gördüklerinden uygulamayı açmaya kadar olan sürecin kişiselleştirilmiş olmasını sağlar.